Wilhelm Reich – redukcija, reifikacija, racionalizacija

Psihobiografija

 

 

 

Autor ovog teksta još se uvijek može prisjetiti s kakvim je oduševljenjem otkrio Wilhelma Reicha i njegovu teoriju seksualne energije – Orgona! Bilo je to prije tridesetak godina, u vrijeme prije Interneta, kada je takva knjiga značila bogatstvo. Baš kao i Tesla i Jung, i Reich je posjedovao onu auru karizme koja u oku promatrača pokreće ideale. Posebno one arhaične ideale koje u drugom vide nešto više od ljudskog, biće s posebnim moćima i nadljudskom mudrosti.

Kasnije, dolaskom interneta i boljim uvidom u svijet psihologije i svijet Wilhelma Reicha, uslijedilo je razočaranje. Tužna spoznaja kako se Reichova teorija ne temelji na božanskom uvidu u strukturu vremena i prostora, već na njegovom nesretnom djetinjstvu i neriješenim sukobima koje nikada nije osvijestio. Unatoč tome, razočaranje u Reicha nije uništilo njegovu ljudskost. Nestala je ona božanska, nadljudska idealizacija njegovog lika i djela, ali sačuvala se njegova – cjelovitost. Na mjesto nekadašnje opčinjenosti magičnim, došli su razumijevanje i sućut.
Druženje s Reichom ipak je pomoglo!

 

Pali anđeo psihoanalize

Slično C . G. Jungu, i za psihoanalitičara Wilhelma Reicha možemo reći kako je još jedan “pali anđeo” psihoanalize. Dobar prijatelj S. Freuda, napustio je psihoanalitički pokret kako bi u Americi tražio lijek za ono što je zvao – emotivna kuga. Na vrhuncu svoje karijere bio je popularan i poštovan psihijatar. Njegovi su prijatelji bili Albert Einstein, Saul Bellow, Norman Mailer, Jerome David Salinger, Allen Ginsberg, Jack Kerouac i drugi.

Marksist po uvjerenju, Reich je tvrdio kako do slobode proletarijata ne može doći sve dok radnik ne riješi svoje seksualne neuroze i dok ne postane – orgazmički slobodan. Njegov je “orgonski akumulator “, napravu za koju je Reich tvrdio kako liječi seksualne inhibicije, Woody Allen nazvao – orgazmotron.

Na žalost, pred kraj života Reich je doživljaje, osjećaje i afekte, glavni alat psihoanalize, zamijenio energijama, tvarima i prirodnim znanostima. Možemo reći kako je svoju fenomenologiju sveo na metafiziku. Čovjeka je od “netko” sveo na “nešto”. Simptomi takvog gubitka ljudskosti redovito

Za nastavak teksta potrebno se registrirati ovdje!